עולם המטאוורס ממשיך לעלות לכותרות.
אז אחרי שדיברנו במאמר הראשון על מה זה המטווארס ואיפה נפגוש אותו , הגיע הזמן לדבר פרקטיקה.
איך ארגונים יכולים לשלב את המטאוורס כדי לשפר את חווית הלקוח שלהם? מה ניתן לעשות איתו כדי להגדיל שביעות רצון ולהישאר רלוונטים מול המתחרים?
וממי אפשר לשאוב השראה?
המשיכו לקרוא
בואו נדבר פרקטיקה- חווית לקוח בעולם המטאוורס
המטרה של ההשקעה בחוויית לקוח היא ליצור חוויות מותאמות אישית ללקוח, באופן שיגרום למותג לבלוט בים המותגים הרחב.
עולם המטאוורס מספק למותגים הזדמנויות רבות לעשות זאת. הנה כמה דוגמאות פרקטיות:
חנויות בגדים
חנויות בגדים יוכלו ליצור חדר הלבשה וירטואלי, שבו לקוחות יוכלו לצפות בכל תלבושת על האווטאר הדיגיטלי שלהם, התואם למבנה גופם. התחלה של חידוש זה ניתן לראות במה שעשו אמאזון, מבלי להגיע לחנות.
לקוחות יוכלו “למדוד” בגדים וירטואליים, ובכך גם יקבלו תמריץ למדוד את הבגדים הללו בעולם ה”אמיתי”. הם כמובן יוכלו גם להשתמש בבגדים הוירטואליים האלה במרחב הוירטואלי (על האוואטארים שלהם) ואז להמיר אותם בבגדים אמיתיים (באתר החברה למשל)- כמו שעשתה חברת Vollebak במרחב המטאוורס של Decentraland. במקרה הזה, החברה ניצלה את המרחב הוירטואלי כדי לספק ללקוחותיה חוויה “משחקית” שמעוררת באז.
בנקים
כיום, אם לקוח נכנס לאתר או לאפליקציה של בנק, הוא יכול לבצע מגוון פעילויות באופן דיגיטלי.
אבל, רק בסניף הבנק הפיסי הוא יכול לפגוש את הפקיד ולנהל איתו שיחה. המטאוורס יאפשר לשלב את שתי החוויות הללו.
במקום להיכנס לאינטרנט כדי לבצע פעולה בבנק, הלקוח יכול ללבוש את משקפי התלת מימד שלו, להיכנס לסניף בנק “וירטואלי” ולפגוש פקיד וירטואלי. הוא יכול לנהל איתו שיחה מילולית, ממש כמו שהיה מנהל עם פקיד אמיתי ולהשיג את אותה מטרה בדיוק.
עולם הרפואה
לקוחות התרגלו לפגוש את הרופא שלהם בזום. המרחב הוירטואלי יכול להציע חוויה משלימה לזה.
אולמות תצוגה ייחודיים
אפשר להציע “מתחמים וירטואליים״ המאפשרים ללקוחות לחוות חוויה משלימה. לדוגמא, מותגים יכולים לבנות אולם תצוגה וירטואלי שבו לקוחות מקיימים אינטראקציה עם תכנים שונים כגון סרטונים, תמונות ומוצרי תלת מימד (שיעבדו על כל התקני ה-VR הסטנדרטיים והמכשירים הניידים). החברה יכולה לבנות מקום וירטואלי שבו לקוחות נפגשים עם נציגים ועמיתים לחוויית קנייה מותאמת אישית.
אולמות תצוגה וירטואליים אלו יאפשרו ללקוחות לפתח הבנה אמיתית של המוצר והמותג שהם שוקלים לרכוש.
דמיינו את הלקוחות נכנסים לעולם המטאוורס, לוקחים מכונית לנסיעת מבחן וירטואלית, ומקבלים מידע מצוות המכירות הוירטואלי.
במקום לקבל סרטון הדרכה על שימוש במוצר, הם יוכלו לקבל הדרכה מצוות המכירות, שיעשה שימוש בהולוגרמות.
מדובר פה בעצם בחוויה אימרסיבית – מעצימה, שמשלבת את כל החושים של הלקוח.
עיצוב הבית
חנות רהיטים (כמו איקאה למשל), יכולה לאפשר ללקוח לעצב את החלל בבית שלו, על ידי הצבת פריטים שונים בגרסה וירטואלית של הבית.
לקוחות יוכלו לראות מיד אם השיש או הספה שבחרו, תואמים את ערכת הצבעים שלהם, או האם המקרר מתאים למקום שיש להם בבית.
הנעלה
מותגי הנעלה יוכל להקים חנות וירטואלית שבה לקוחות יוכלו לראות את הנעליים בתלת מימד מבלי לצאת מהבית.
שירות לקוחות
כבר היום לקוחות מצפים לקבל תמיכה במספר ערוצים. מרחב המטאוורס יהווה דרך נוספת לספק שירות מהיר ומותאם אישית ללקוחות. ערוץ תקשורת נוסף שצריך לקחת בחשבון. בדיוק כמו שלקוחות מצפים כעת לזמינות ותגובתיות במדיה החברתית, בקרוב הם יבואו לחפש חלון ראווה של VR, אווטאר של מנהלים בתלת מימד, שירותים מוכנים למטאוורס, ניווט דרך VR וקול ועוד הרבה יותר.
טשטוש הגבולות בין שירות עצמי לשירות מנציג אנושי
טכנולוגיות בינה מלאכותית כמו Conversational AI, מאפשרות כבר עכשיו שירות עצמי שדומה מאוד למה שניתן לקבל מנציגים אנושיים. לקוחות יכולים להקליד את השאילתות שלהם כשאלות בשפה טבעית, וה-AI מסנתז את הקלט כדי לספק מענה מהיר. המטאוורס עשוי לקחת את זה צעד אחד קדימה, כאשר בני אדם “דיגיטליים” (המונעים על ידי בינה מלאכותית) יטפלו בבעיות של לקוחות, פנים אל פנים ובאופן אישי.
עולם המטאוורס - הנה כמה דוגמאות לארגונים שכבר שם
כבר היום יש ארגונים שמנסים לייצר את החנויות והמתחמים הפיסיים שלהם גם בעולם הוירטואלי, ואחרים שמנסים להעניק בסביבה הזו חוויה שונה לחלוטין, משלימה, אימרסיבית. הנה מספר דוגמאות:
- נייקי בנתה את Nikelandב- Roblox, שהוא בעצם קמפיין חדשני למותג. מדובר בעולם וירטואלי שבו לקוחות יכולים ליצור אינטראקציה עם המותג בדרכים ייחודיות. ה- Nikeland נראה כמו המטה של המותג, שבו מבקרים יכולים לשחק משחקים וירטואליים, לעצב משחקים ולקנות מוצרים. כך ההחברה עצמה יכולה לבחון שם מוצרים חדשים, ולמכור בגדים אמיתיים ווירטואליים.
- חברת יונדאי השיקה השנה את ה-Mobility Adventure - מרחב וירטואלי משותף שבו משתמשים יכולים ליצור אינטראקציה עם המוצרים של יונדאי, ולהשתתף בפארקי שעשועים שונים.
- מקדונלד'ס מפתחת מסעדות וירטואליות שבהן לקוחות יוכלו להזמין אוכל למשלוח עד הבית. החברה מאמינה שבני הנוער (שהם סגמנט משמעותי של החברה), שכיום מעדיפים להיפגש עם חברים בסניפים שלה, יעשו את זה מחר, במרחב הוירטואלי.
- דיזל מחזקת את הנוכחות שלה בעולם הוירטואלי עם פלטפורמת D:VERSE משלה.
- HSBC, אחת מספקיות הבנקאות והשירותים הפיננסיים הבינלאומיים הגדולים בעולם, ו- The Sandbox, עולם משחק וירטואלי מבוזר מוביל, הכריזו על שותפות חדשה שתאפשר לקהילות וירטואליות ברחבי העולם להתחבר עם ספקי שירותים פיננסיים גלובליים וקהילות ספורט בפלטפורמת המטאוורס-The Sandbox.
- גוצ'י נכנסה מוקדם יותר השנה לעולם המטאוורס ונמצאת בתהליך של פיתוח נדל"ן וירטואלי ב-The Sandbox, ובחודש שעבר הכריזה על שותפות עם 10KTF לפיתוח עולם וירטואלי "New Tokyo" המאפשר רכישת אביזרי אופנה על ידי בעלי תמונות פרופיל NFT.
- גם ל- Forever 21 יש חנויות וירטואליות במטאוורס. ההתעניינות המשמעותית בפריטים וירטואליים, עודדה אותם להוסיף גרסה פיזית לקטלוג חורף 2022 שלהם - F21 Metaverse Collection.
- סמסונג נכנסה לעולם המטאוורס עם X837 שפותח על פלטפורמת Decentraland, שמספק חוויה סוחפת. כך היא מזמינה את כולם לשחק, לרקוד, לגלות, ליצור ולהתחבר לאחרים במטאוורס, מכל מקום בעולם.
זה עוד לא הסוף..
עולם המטאוורס הולך ומתפתח. הטכנולוגיה משתכללת כל הזמן, וזה הזמן שלכם להפעיל את שריר האומץ והדמיון, לקבל השראה מחברות אחרות שכבר עשו את זה ולהתחיל ללמוד ולהתנסות בעולם המרתק הזה.
אבל איך המטאוורס ישפיע על העולם הפנים ארגוני?
איך ארגונים יכולים להיערך לקראת המטאוורס?
ומה הם האתגרים בדרך ל״ עולם המטאוורס המושלם ״?
רוצים לספק ללקוחות שלכם חווית לקוח חדשנית בעולם המטאוורס ? ? ?
הירשמו עכשיו, ונחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים על ההרצאה החדשה שלנו שתעזור לארגון שלכם להמשיך ולהוביל גם בעולם המטאוורס.
מילוי הפרטים מהווה הסכמה למדיניות הפרטיות של האתר